fredag 3 december 2010

Slem

Jag är dunderförkyld. Jag är tätt i näsan, en konstig seg nästäppa som inte ens Otrivin Comp verkar rå på. Slem, slem till tusen har jag också och det är så äckligt. Slem är det aboslut värsta jag vet. Det är typ det enda som kan få mig att spy bara sådär utan vidare, om jag inte har magsjuka vill säga.
Fy så hemskt det här är.

Men jag har världens bästa chef!
Jag fick en kallelse igår att jag skulle vara på röntgen idag, på morgonen. Snacka om framförhållning alltså...
Det ser fortfarande inte helt bra ut i lungorna, och revbenen är inte heller helt läkta. När ska det här få ett slut? Jag vill bara bli frisk.
Men, jag skulle egentligen ha börjat jobba vid 14, men min chef tar bilen till typ 16-17 så jag fick vila, och det behövdes verkligen. Jag har legat helt utslagen på soffan idag. Men då kanske jag orkar ikväll i stället. Jag har ju jour inatt också så jag hoppas det blir lugnt men samtidigt är det ju roligt att jobba.

Igår blev barnens julkalender klar. Det blev ingen chokladkalender i år utan en "hemmagjord". Själva kalendern är i tyg, köpt förrförra året på Åhlens. Jag har sytt en påse i tyg med dragsko, och så får barnen ett djur eller en annan grej varje dag fram till jul. Varje grej dom får ska kunna kopplas till en sång, typ et får blir "bä bä vita lamm" - vips så har vi en sångpåse!
Edla blev jätteglad igår, för hon hittade ju sångpåsen och en kalkon. När julafton kommer så är påsen fylld med "sånger". Fast kalkonen fick möta sin död igår kväll för Märsta åt upp den...
Idag får dom varsitt paket i kalendern, och i morgon godis. Sedan fortsätter sångpåsen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar