måndag 1 november 2010

Pyjamas!

Igår när jag rensade E:s garderob såg jag att hon har oroande lite pyjamasar, och favoriterna är på gränsen, men dom får hänga med tills jag har gjort ett nytt förråd pyjamasar till henne.
På morgonen har jag hunnit göra en pyjamas med Nalle Puh, av två bitar spilltyg. Ser ut såhär:





Det är absolut inte min finaste kreation, men den blev väldigt mjukt och gosig.
Tröjan är i marinblå interlock. Hjärtat som är fastsytt på framstycket är sytt med enbart raksöm och zickzack, inget vliseline eller något faststruket alltså.
Byxorna gjorde jag i samma tyg som Hjärtat på tröjan. Det är också interlock, med icke genomgående tryck med Nalle Puh och hans vänner. Den här biten interlock har legat i lådan sedan K föddes i princip och jag har inte vetat vad jag ska göra av den. Men, perfekt pyjamastyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar